PostNL-punt
De Dorpsraad heeft er bij de directie van PostNL op aangedrongen zich actief in te spannen om zo spoedig mogelijk een nieuw PostNL-punt in Lunteren te realiseren.
Het bestuur heeft het bedrijf per brief laten weten het te betreuren dat inwoners en ondernemers in Lunteren het voor de tweede keer in korte tijd moeten stellen zonder een PostNL-punt en dus voor deze essentiële dienstverlening zijn aangewezen op lang niet voor iedereen makkelijk te bereiken omliggende gemeenten.
“Naar wij hebben begrepen verlangt PostNL ‘exclusiviteit’ van winkeliers die bereid zijn PostNL-punt te zijn. Dat werpt voor ondernemers, gezien de omvang van ons dorp in relatie tot de vergoeding die wordt toegekend, een drempel op”, aldus de Dorpsraad die hoopt dat het PostNL lukt op korte termijn een exploitant te vinden waarmee een duurzame samenwerking wordt aangegaan.
Namens de directie van PostNL is de volgende reactie ontvangen: “Wij begrijpen de impact van het sluiten van het PostNL-punt voor inwoners en ondernemers in Lunteren. Vanuit PostNL doen wij ons uiterste best om zo spoedig mogelijk een nieuwe, passende locatie te vinden voor een PostNL-punt in uw regio. Wij zijn ons bewust van het belang van goede bereikbaarheid en dienstverlening.”
